כולסטרול ערכים: כולסטרול גבוה, כולסטרול טוב

לפני כמאה שנים, ההתמודדות עם מחלות הייתה מאוד מורכבת. לא הייתה דרך לזהות בעיות באורגניזים, והמרפאים באוכלוסיות השונות, זיהו והחליטו על טיפול ע”פ תגובות המטופל: הפרשות, תיאור של כאב באיזור מסויים, אבחנת לשון או איברים אחרים. כל תרבות ואיזור גיאוגרפי.

המצרים יחסו לרוחות ולנפש האדם את רוב המחלות, והתמודדו עם רוב המחלות בטקסים מאגיים.

הסינים יותר חקרו והתמשו בחומרים ובצמחים ואף ניתחו כדי להבין את הקשר בין האיברים השונים והדרך להשפיע ולרפא דרך מעטפת הגוף, כמו דיקור, טווינה ועוד הרבה שיטות מגוונות. בהודו התמקדו בצמחי מרפא, טקסי דת, ושיטות מדיטציה.

ברומא השתמשו בסוגי אמבט שונים עם שינויים בטמפרטורה והוספת חומרים. אך מכל שיטות הריפוי, תורתו של היפוקרטס היווני נבחרה ומהווה היסוד של הרפואה המערבית המודרנית. חלק משיטותיו של היפוקרטס שנויים במחלוקת, אך האתיקה וכללי ההתנהגות הם חלק ניכר בשבועת הרופאים שאף נקראה על שמו.

נכון להיום הבדיקה הנפוצה והראשונה שנירש לבצע בביקור אצל הרופא, היא בדיקת דם.

בבדיקת המעבדה ניתן לזהות כמויות וחומרים שונים המצביעים על חוסר איזון או מחלה. על פי נתונים אלה, הרופא בוחר את הטיפול, אך לא תמיד נותן הסבר על המספרים והאינדיקטורים בבדיקה. כדי להבין באופן עצמאי את הניתוח, נחשוף את אחד האינדיקטורים החשובים – רמת הכולסטרול ונספר על סוגי שומני הדם

כולסטרול הוא חומר שומני המיוצר על ידי הגוף וכמובן גם עם מזון. כמות מסוימת של כולסטרול הכרחי לתיפקוד הגוף. אבל עם העלייה בכולסטרול, הסיכוי להתקף לב או שבץ עולה. עודף כולסטרול, מצטבר דפנות כלי הדם, חוסם מעבר דם ומגביר את הסיכון למחלות לב. לכן, חשוב מאוד לדעת ולשלוט ברמת הכולסטרול שלך.

גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר מאשר נשים. בחולים עם רמות כולסטרול גבוהות וגורמי סיכון נוספים (לחץ דם גבוה, סוכרת, עישון סיגריות) מומלץ לבצע בדיקות תכופות יותר.

מה נראה הבדיקה?

Cholesterol, Total

מציין את כמות כל שומני הדם שלהם יש תפקיד חשוב. ביצירת והובלת הורמוני הגוף ליעדם ובבידוד התאים ומניעת חדירת חומרים לתא ללא בדיקה ואישור. הערך המומלץ הוא מתחת ל-200. כשרמתו מעל 250

LDL

LDL הם ליפופרוטאינים המובילים כולסטרול לתאי הגוף. LDL נקרא גם “רע” כולסטרול, משום שהוא חוסם את כלי הדם ומגביר את הסיכון למחלות לב.

HDL

HDL הוא עוד ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה. הוא אוסף את עודף הכולסטרול מתאי הדם וכלי הדם ומוביל אותו אל הכבד. הכבד, הכבד משתמש בחלקו והשאר מפנה החוצה. שאר הכולסטרול משוחזר בכבד חלקו חוזר אל הדם לצורך אספקה נוספת לגוף. HDL נחשב “כולסטרול” טוב, כי זה עוזר להגן על הגוף מפני מחלת לב. ככל HDL, יותר טוב. הערך המינימלי המומלץ הוא מ40

TRIGLYCERIDES

TRIGLYCERIDES הוא רכיב שומני האוגר אנרגיה ונועד להזין את הגוף במחסור. הערך המומלץ הוא מתחת ל- 150 כשהוא נאגר בגוף מעבר לצורכי הגוף הוא מצטבר בכלי הדם ומהווה סיכון להפרעת זרימתו בין 200– 500 זהו ערך גבוה המצריך שיפור אורח חיים.

החדשות הטובות הן כי שינוי קטן באורח החיים יוריד את רמות הכולסטרול. ישנה דרך אחרת והיא מאוד פשוטה, טבעית, וניתנת לביצוע בכל גיל.

פורמולת צמחי מרפא אפקטיבית ועוצמתית המאזנת את רמת הכולסטרול בפרק זמן קצר. ב “שאמן” הכנו פורמולה יחודית למטרה זו. D2COMPLEX. המאזנת את הכולסטרול במספר שבועות, משפרת את חילוף החומרים ומשקמת את הכבד, והכי חשוב ללא תופעות לוואי.

שילוב של פעילות גופנית המותאמת אישית ומגבירה את רמת ה HDL, משחררת כאבי מפרקים ושרירים, באימון קצר של 20 דקות ניתן לראות תוצאות מפתיעות.

הוסיפו יותר סיבים לתזונה. איכלו לחם דגנים מלא בלבד, המעיטו באכילת פסטה ומוצרי קמח לבן.

הוסיפו שומנים בריאים. כמו אבוקדו, טחינה, שמן זית. והימנעו משמן רווי, מוצרי חלב, בשר אדום, ועישון המגבירים את ה LDL.

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.