כולסטרול גבוה תסמינים בחיי היומיום

את הכולסטרול הגבוה לא ניתן לראות או לחוש, זמן רב, אנו לא מודעים לעודף בדם בשלבים מוקדמים, אלא כשמתילים תסמינים. ראשית, הכולסטרול “הרע” נאחז בדפנות כלי הדם, מצטבר חוסם ומיצר את נתיב זרימת הדם.

אנו קושרים את הכולסטרול הגבוה עם התסמינים המסוכנים יותר כמו: התקפי לב ושבץ. אך לעתים הוא גורם לבעיות פחות קיצוניות שכנראה לא נייחס אותן לגובה הכולסטרול. בואו נראה בדיוק איך כולסטרול גבוה משפיע על חיי היומיום וכיצד ניתן לזהות את האיום הפנימי על ידי סימנים חיצוניים.

איך הכולסטרול הגבוה פוגע בחיינו?

הנזק הבולט של עודף כולסטרול הוא טרשת עורקים – מצב זה הוא תוצאה של הצטברות שומן בדפנות כלי הדם ומיצר את מעברי הדם ותפקודי שרירי העורקים. אלה הסימנים האופייניים לעודף כולסטרול, שאנו ממליצים לשים לב מלכתחילה:

עודף משקל.כשלעצמו, עדיין לא סיבה לחשוד באופן חד משמעי לעודף כולסטרול. אך יחד עם זאת, כ- 70% מהאוכלוסיה עם עודף משקל סובלים מבעיות חמורות הנילוות לעודף כולסטרול, כמו הפרעות אנדוקריניות הבאות לידי ביטוי בהפרעות הורמונליות ועיצביות, ובעיות מטבוליות המובילות לסוכרת, לחץ דם והשמנת יתר. כל קילוגרם נוסף מגביר את כמות השומנים בדם. הלב וכלי הדם עובדים קשה יותר בניסיון לספק מסת גוף נוספת עם חמצן וחומרי הזנה וישנה סכנה למפרצת או חסימה בכלי הדם הגדולים והחשובים בגוף וסכנה לפגיעה בפעילות הלב.

פגיעה בזיכרון יחד עם עייפות כרונית. ההידרדרות במחזור הדם כתוצאה מעודף שומן ועווית כלי הדם משבשת את תפקודי המוח וגורמת לחוסר איזון מוחלט בגוף, במיוחד בבוקר, ישנו קושי בהתעוררות ותחושת עייפות בעיקבות ירידה האיכות השינה, והתחושה המלווה היא, שכולם שמחים ומצליחים, ואתה מתעורר לעוד יום באדישות עייפות ואכזבה.

כאבי רגליים בזמן הליכה ופעילות גופנית. אי הנוחות וכאבי הרגליים הם תוצאה מהיצרות הוורידים והעורקים, וזו גם הסיבה לדליות, ורידים בולטים ולפקקת.

הצטברות תת עורית מתחת לעיניים ובאיזורים נוספים, התופעה נקראת קסנטומה , שבמקרה הטוב נבצע ניתוח קוסמטי, אך עדיף שניבדוק את רמת הכולסטרול לפני.

תעוקת חזה ולחץ דם גבוה מתגברים, בעיקבות אספקת דם לא סדירה וחוסר חמצן לשריר הלב.

סחרחורות תכופות עם ליקוי ראייה.כתוצאה מטרשת עורקים בכלי הדם בעין, נימים שנפגעו הם כבר לא מסוגלים להזין את רקמת העין ולהבטיח את זרימת הדם באופן תקין. על רקע זה עלול להיווצר נזק חמור לרישתית העין ואפילו פגיעה חמורה בראיה.

שיער אפור מוקדם הוא גם תוצאה של תהליכי התפתחות טרשת עורקים, אך הפעם בנימים של זקיקי השיער.

אם זיהית אחד או יותר מהתסמינים המתוארים, הקפד לבצע בדיקת דם כדי לברר את רמת הכולסטרול.

איזון הכולסטרול ישפר את בריאותך וישחזור את איכות חייך

ישנן דיאטות רבות, המלצות ודרכים להפחית את הכולסטרול ללא תרופות. ביסודו של דבר, כל שצריך הוא החלטה על שינויים בתזונה וסגנון החיים וזה יעזור לשפר לא רק את מצב הגוף, אלא גם את המצב המנטלי ואיכות החיים בכלל.

שיפור הזיקפה – כשכלי הדם באיזורי בריבייה נקיים, זרימת הדם בהם עולה, ולכן ישנו שיפור משמעותי בזיקפה ובתיפקוד המיני בכלל.

ירידה במשקל – הפחתת כולסטרול ופינוי רעלים מהכבד, מאיץ את חילוף החומרים, וזה אחד התנאים החשובים לירידה במשקל.

תחושת העליצות – שיפור זרימת הדם מאפשרת נשימה שנייה לכל התאים ורקמות הגוף והם מקבלים הורמונים חשובים למצב הרוח, חמצן וחומרים מזינים בצורה יעילה.

שינה עמוקה – אספקת הדם ללא הפרעה למוח, הלב והריאות מעשירה אותם בחמצן ומפחיתה עומס על כלי הדם ופעילות הלב ובעצם מאפשרת שינה רציפה ורגועה.

שיפור הזיכרון – שיפור חילוף החומרים ופירוק השומנים מכלי הדם, מונעת היווצרות פלאק בעורקים המובילים דם למוח, ע”י אספקה סדירה ישנו קשר טוב יותר בין הסינפסות והניורונים, דבר המשפר יכולת קוגנטיבית ומנטלית.

אם ישנו קושי לעמוד בדיאטה קפדנית, כדאי לנסות שיטה יעילה ומוכחת להפחתת הכולסטרול ולשיפור חילוף החומרים עם פורמולת צמחי מרפא העוזרת להוריד את רמת הכולסטרול, הסוכר ואף מפנה רעלים מכלי הדם, הכבד וכל הגוף.

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.