מעי רגיז: גורם, תסמינים וכיצד לטפל.

המונח “מעי רגיש” משמש לעתים קרובות כשם אחר לתסמונת המעי הרגיז (IBS). השם נובע בעיקבות הסימפטומים המתרחשים לעתים קרובות, ומגיעים יחד מתח נפשי או חרדה.

בשנים האחרונות הבעיה מאוד נפוצה ומתפשטת ואחוז הסובלים ממנה גדל. התופעות המוכרות הן: כאב בטן, גזים, התכווצויות, נפיחות, עצירות ושלשולים.

הסיבות להתפתחות “מעי רגיש”

למרבה הצער, הרופאים עדיין לא זיהו את הסיבה המדויקת לתופעה, אך מסכימים כי התסמינים קשורים למגוון בעיות, הן פיזיות והן ונפשיות.

אלה גורמי הסיכון העיקריים: חרדה, דיכאון, טראומה, מתח ואי יציבות רגשית מכל סיבה שהיא. בעיות אלה מלוות לעיתים קרובות בבעיות במערכת העיכול. התגובה במעי במצבי דיכאון, מתח מתמיד או פאניקה, עלולים להופיע גם כאירוע חד פעמי, תלוי בחוסן האישי, הפיזי והנפשי. יתכן שגם את או אתה חוויתם אירוע כזה, ואם לא, אז בוודאי מישהו סביבך סובל מהבעיה. לעיתים פתאום הבטן מתעוותת, וישנו צורך דחוף לשירותים ברגע מכריע. כמו לפני עליה לבמה, בחינה חשובה או שיחה חשובה עם הבוס.

• זיהום במעיחיידקים שבדרך כלל מאכלסים את מערכת העיכול, בנסיבות מסוימות, יכולים לעורר דלקת. במיוחד אם אדם סובל מחוסר איזון באוכלוסית החיידקים השוהים במערכת העיכול. במקרה זה, החיידקים, כמו: הליקובקטר פילורי (Hellicobacter Pyllori) או אי קולי (E. Coli).

מתרבים, ובעצם פוגעים באיזון העדין במערכת העיכול. הגידול במספר החיידקים בקיבה עלול לגרום לשלשול, גזים, ולעיתים לחוסר ספיגת המזון ולירידה מהירה במשקל.

• הפרעה לקשרים העצביים בין המעי למוחלמוח ולמעיים יש חיבור ישיר דרך אחד הערוצים העצביים החשובים – עצב הוואגוס. במקרה ונחווה מתח או חרדה, עצב זה יגביר באופן מיידי את שרירי המעיים ויגרום להפרעה בעיכול. לכן, במקרה של הפרעות ותיפקוד לקוי בקשרים העצביים, המוח מאבד את היכולת להסדיר כראוי את פעילות מערכת העיכול.

• בעיות מוטוריותתנועתיות מואצת יכולה לעורר שלשולים, ותנועה איטית עלולה להוביל לעצירות. תחושה של כאבי בטן חד עשויה להגיע בעיקבות התכווצות חדה של השרירים.

• תת תזונההתופעות של בטן עצבנית עלולה להיות אם ישנו קושי לאכול רגיל. באופן טבעי, הגוף מתמודד, אך ברגישות למוצרים מסויימים, כמו: לקטוז, פרוקטוז, או תזונה המורכבת ממאכלים מתובלים מידיי, מטוגנים ושומניים, זה תמיד ייגמר עם בעיות עיכול. כל מזון שגורם לתסיסה לדוגמא, מאפים וממתקים, משקאות אלכוהוליים ומשקאות מוגזים, מזון מהיר, צ’יפס וכו’ מסוכן למעיים.

כיצד לטפל בבטן העצבים

לפני הטיפול במערכת העיכול, חשוב לקבוע את הגורם להפרעה על מנת לבחור את הטיפול הנכון. ברוב המקרים, מעי רגיז ניתן לרפא בבית ועם ובדרך טבעית, וכמובן שינוי ושיפור אורח החיים.

• נסה צמחי מרפאישנם צמחי מרפא רבים ומוצרי מדף צמחיים המסוגלים להרגיע ולשפר את תיפקוד מערכת העיכול. צמחים מסוימים מסייעים להקל על עוויתות ודלקת, בעוד אחרים עוזרים לנקות את הגוף מהחיידקים. אבל הדרך האפקטיבית ביותר היא לבחור צמחים ספיציפיים המותאמים על בסיס מאפייני הגוף שלך.

• שיפור התזונהלאכול מזונות עשירים בסיבים, פרוביוטיקה, לחם מדגנים מלאים, סובין, קטניות, ירקות, פירות, אגוזים, מומלץ לעיתים ​​לקחת סיבים מיוחדים או תוספי פרוביוטיקה.

• הקטן את גודל המנהבמיוחד לפני ארוחה חגיגית. העיכול שלך עלול להיות קשה, וזה כשלעצמו יכול לגרום לכאב בטן וקיבה עצבנית.

• לשתות יותר נוזלים, ובעיקר מים. לצרוך יותר ירקות.אם הבעיה שלך – עצירות מתמשכת, שים לב לכמות השתייה. חשוב לזכור, למבוגר מומלץ לשתות לפחות 1.5 ליטר ביום ולהוסיף פירות וירקות טריים.

• קחו ברצינות את המצב הנפשי שלכםשימו לב לרמת הלחץ היומיומי. מתח עצבי מתמיד מסוכן לכל הגוף ולעתים קרובות מוביל למחלות קשות (סוכרת, כיב קיבה וכו ‘). פעילות גופנית סדירה, יוגה, טאי צ’י, תרגילי נשימה או הליכה עוזרים לאזן את מערכת העצבים. אפשר לבדוק טיפול נגד מתח, עם עזרה של פסיכולוג או מטפל. אבל לא לשבת בחיבוק ידיים, התגובה של מערכת העיכול תביע את מחאתה ותיתן בעצם התראה.

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.