הליקובקטר פילורי: תסמינים וטיפול טבעי.

תזונה לקויה, מתח, עישון ומגוון סיבות, עלולים להוביל לאולקוס וגסטריטיס. עולם המדע הרפואי לא הכיר את ההליקובקטר ושייכו את בעיות העיכול לסיבות אחרות. החיידק לא היה מוכר, עד ששני מדענים אוסטרלים גילו אותו כחיידק הגורם למגוון רחב של בעיות במערכת העיכול ואף עלול להוביל לסרטן. בשנת 1982 פרופ’ בארי מרשל וד”ר רובין וורן הוכיחו כי אחד מחיידקי המעיים שלדבריהם שני שליש מהעולם נושא אותם עלול לגרום לנזקים במערכת העיכול, אך הימצאותו אינה מחייבת שיגיעו סימפטומים והתפרצות דלקת.

כמובן כשחשפו שני המדענים את התאוריה הזו, עולם הרפואה גיחך והתייחס לשניים בילזול. עד שברי מרשל החליט להוכיח את טענתו, הוא שתה מבחנה המכילה את החיידק שגרם מיד לדלקת חמורה בקיבה, מרשל היה בריא וגם צרך מזון בריא, כעבור כמה ימים הוא פיתח סימפטומים שאילצו אותו לגשת לבית החולים. והתוצאה בבדיקה אנדוסקופית עם ביופסיה, הייתה חד משמעית, ההליקובקטר התרבה וגרם לנזק בקיבה. על עבודתם המדעית שני המדענים קיבלו פרס נובל.

החיידק הליקובקטר פילורי הוא מיקרואורגניזם מזיק, שלפי הסטטיסטיקה נמצא ביותר ממחצית מאוכלוסיית העולם. לרובם, כמות החיידקים היא קטנה ולא מזיקה לבריאות. מערכת החיסון שומרת על מספר החיידקים בשליטה, אך כאשר ההגנה נחלשת, החיידקים מתרבים במהירות ועלולים לפגוע בגוף.

מה הסכנה בהליקובקטר פילורי ?

לחיידק ההליקובקטר יכולת לחדור לרירית הקיבה ולהתיישב בה, ומתפשט לאיברים נוספים במערכת העיכול, ובעיקר הקיבה והתריסריון.

כתוצאה מפעילות החיידק, אמוניה מתחילה להצטבר, חומציות הקיבה נפגעת. שני דברים קורים בעת ובעונה אחת. ההליקובקטר פילורי משמיד את קרום ההגנה הרירית, וחומצה הידרוכלורית ופפסין יכולים לפגוע בדופן הקיבה ללא הפרעות, ובכך גורמים לדלקת בקיבה או לכיבים.

תהליך זה יכול להתפתח לאורך שנים. למרבה המזל, לא כל נושאי הליקובקטר סובלים ממחלות במערכת העיכול. ישנם חוקרים הסבורים כי זה עשוי להיות תלוי בזן החיידק.

נזקי ההליקובקטר פילורי:

  • דלקת גסטריטיס
  • דודיניטיס (דלקות של התריסריון)
  • דלקת הלבלב
  • 100% כיבים תריסריון
  • כיב קיבה 80%
  • סרטן הקיבה.

מה הסימפטומים והבדיקות

בתחילת ההתפתחות של המחלה, הסימפטומים הם מתונים, לעיתים ללא שום סימן. אך ברגע מערכת החיסון נחלשת מסיבה כלשהיא, ממתח או מהלם עצבי, או מחלה.

הסימנים העיקריים להליקובקטר כוללים:

  • כאבי בטן בחלק העליון של הקיבה החזה.
  • תחושת מלאות בבטן גם לאחר ארוחה קלה.
  • גיהוקים תכופים, ריח רע מהפה.
  • בחילות.
  • עלייה חדה בחילוף החומרים.
  • עצירות, פחות שלשולים.
  • עלייה בסימפטומים לאחר ארוחה (בעיקר שומן ותבלינים).

אבל חשוב לדעת שהסימנים המתוארים לא תמיד מצביעים על נוכחות החיידק. לאבחנה מדויקת, מומלץ לבצע בדיקה רפואית.

ישנן מספר בדיקות. הראשונה היא בדיקת נשיפה וכמובן בדיקת דם לחיפוש נוגדנים. הבדיקה המדוייקת היא גסטרוסקופיה. רבים חוששים מהליך זה, אך בדיקה זו נלקחת דגימה של רקמת הקיבה לבדיקה יסודית במעבדה.

האם יש דרך טבעית לטפל בהליקובקטר פילורי

הטיפול המסורתי בזיהומים וחיידקיים ובעיקר בהליקובקטר פילורי. הרופאים משתמשים בטיפול משולב: מספר סוגים של אנטיביוטיקה ותרופות המדכאות ייצור חומצה בקיבה. הטיפול המשולב פוגע גם בחיידקים טובים אחרים ומפר את החומציות של מערכת העיכול.

הרפואה הטבעית מציעה פתרון יעיל ובטוח יותר לבעיות במערכת העיכול. יש הרבה צמחי מרפא אנטיבקטריאלים. בתהליך הטיפולי אנו משלבים מספר צמחי מרפא בהתאמה אישית עם צמחים שבנוסף יעזרו לשיקום השיכבה הרירית של מערכת העיכול.

בחיפוש לטיפול טבעי להליקובקטר באינטרנט אנו נמצא העיקר דיאטות, פרוביוטיקה או פרופוליס, אורגנו וכו’. בעיקבות עבודתי עם מטופלים ולקוחות בחנויות הטבע, זיהיתי שחסר מוצר עם מענה מלא ואפקטיבי.

לכן החלטתי להכין פורמולת צמחי מרפא הנקראת HELICOOL ומורכבת מצמחים עוצמתיים הנלחמים בהליקובקטר פילורי ומשום מה רק מעט ידוע עליהם. במשך מאות שנים ובמחקרים חדשים התגלה כי לחומרים הפעילים שבהם יש תכונות ריפוי חזקות הנלחמות בהליקובקטר פילורי ובעיות עיכול אחרות. לאור הצלחת HELICOOL אצל מספר רב של מטופלים, החלטתי לייצר אותה עם פיקוח של משרד הבריאות ובכמות גדולה יותר. אפרט חלק מהצמחים ב- HELICOOL

כיצד למנוע הידבקות H. pуlori

הידבקות מתרחשת בעיקר במגע או רוק, מזון או מים מזוהמים. לכן אם נמצא חיידק באחד מבני המשפחה ההסתברות של הדבקה היא 95%.

כדי להימנע מפניו, מספיק שנחזק את השמירה על ההיגיינה האישית ובכל הבית. נשטוף את הידיים לאחר השימוש בשירותים, וכמובן לפני הכנת ארוחה.

  • להקפיד על ניקוי יסודי של המזון
  • הימנע מאוכל המוגש במקומות לא מוכרים.
  • ללמד את בני הבית איך להיתגונן ולשמור על הגיינה.

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.