איך התזונה משפיעה על חיי היומיום

המוח מכיל ומורכב משומנים המכונים לפידים, כמו כן ניתן ישנן חומצות אמינו, חלבון וגלוקוז. לכל רכיב יש השפעה על פעילות התפתחות ומצב הרוח. שינויים במצב הרוח, יובילו לנדודי שינה, עצבנות או נמנום בשעות היום, והסיבה העיקרית ברוב המקרים, היא, תזונה לקויה.

  • לשיפור מצב הרוח
  • לטעינת מאגרי אנרגיה איכותית
  • שיפור הזיכרון
  • יכולת חשיבה חדה יותר
  • שיפור איכות השינה

חלבונים – חיזוק ומרץ !

חלבונים וחומצות אמינו הם אבני הבניין לצמיחה ופיתוח ומשפיעים על בריאותנו והתנהגותנו. חומצות אמינו מכילות חומרים הממריצים ייצורם של נוירוטרנסמיטורים – (כימיקלים המשדרים אותות בין נוירונים). הם משפיעים על מצב הרוח, השינה, עירנות ומשקל. בגלל נוירוטרנסמיטרים, אנו מרגישים רגועים לאחר אכילת מנה של פסטה אך לעומת זאת, לאחר אכילת חלבון נרגיש חזקים ומלאים יותר אנרגיה, לכן כשתרצה להיות חזק ומלא אנרגיה ובמשך זמן רב, אז הקפד להזין את הגוף עם חלבון מנת חלבון מספקת,

כגון: בשר רזה, דגים, ביצים, גבינה, קטניות (אפונה, שעועית עדשים), מוצרי סויה, אגוזים וזרעים.

מיקרונוטריינטס – שנינות המוח

הם חומרים שהגוף צריך בכמויות מזעריות, כמו ויטמינים ומינרלים. ירקות ופירות מכילים חומרים נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים המחזקים את המוח, עוזרים להילחם ברדיקלים חופשיים, ושומרים על תפקוד המוח במשך זמן רב.

כמויות מזעריות של מינרלים כגון ברזל, נחושת, אבץ ונתרן הם הבסיס לבריאות הנפש והתפתחות קוגניטיבית, העדרם יוביל לירידה בפעילות המנטאלית וביעילות תיפקודים קוגנטיביים.

האשלגן יספק הרגעה פיזיולוגית והוא אחד המינרלים החשובים ביותר להרגעת הגוף. האשלגן משפיע על מערכת העצבים ומנרמל את קצב הלב. אם רמת אשלגן יורדת, קצב פעילות הלב שלך יגדל וזה יכול לגרום לבעיות שינה

פחמימות – אנרגיה

סינטוז חלקם של החומרים האלה, מתבצע במוח וזה מצריך הרבה אנרגיה. למרות גודלו הקטן, המוח צורך כ -20% מהאנרגיית הגוף כולו.

רוב האנרגיה מגיעה מפחמימות, אשר כתוצאה של העיכול להפוך גלוקוז. הירידה ברמת הגלוקוז משפיעה על האונות הקידמיות של המוח ומובילה להחמרה במצב הרוח, חוסר ריכוז וכעס.

לנרמל את רמת הגלוקוז, לא אומר לאכול סוכר. הגלוקוז מופק מהמזונות שאנו אוכלים, וחשוב שספיגתו תהייה איטית ויציבה לאורך היום. גלוקוז מפחמימות מורכבות כמו שיבולת שועל, דגנים מלאים, קטניות, משתחרר לאט ומאפשר להשיג רמה גבוהה יותר של ריכוז.

מוצרים עם אינדקס גליקמי גבוה (בירה, לחם לבן, תפוחי אדמה, צ’יפס, אורז לבן) גורמים לספיגה מהירה של גלוקוז לדם ולאחר מכן לירידה מהירה, הקפיצה החדה בסוכר מייצרת אנרגיה ובעיקבותיה עלייה במצב הרוח, אך זה לא נמשך זמן רב. וכשרמת הסוכר נופלת, מצב הרוח ורמת הריכוז יורדת ולעיתים יופיע דיכדוך, עצבות ועייפות.

פחמימות מכילות 3 חומרים: עמילן, סוכר וסיבים. בדרך כלל על תוויות המוצרים הם רשומים בתוך אינדיקטור יחיד תחת השם פחמימות, אולם הפרופורציות של כל רכיב במוצרים שונים יש יכולת להשפיע על התגובה של הגוף והמוח בפרט.

התזונה המאוזנת והעשירה בויטמינים ומינרלים תורמת לתיפקוד קוגנטיבי יציב ואף שמירה על מצב הרוח.

לכל מזון שנכניס לגוף יש השפעה ישירה מתמשכת על האיבר החשוב ביותר של הגוף שלנו – המוח.

מה ואיך נאכל כדי להרגיש טוב?

הכלל החשוב הוא: לא להישאר רעב

הרעב הוא כעס. העניין הוא כי רמת הסוכר של אדם רעב יורדת. והמוח לא אוהב את זה והוא נקם באכזריות, גורם לנו להיות עצבניים, לא קשובים, עייפים.

חשיבות של ארוחות סדירות ובחירה של מזונות נכונה יגרמו לשמירה כל רמה יציבה של הגלוקוז, עם שיחרור וספיגה איטית של סוכר תסייע לשמור על תיפקודי המוח במצב יציב.

מוצרי מזון עם שחרור וספיגה איטית של סוכר כמו פסטה מלאה, אורז מלא, שיבולת שועל, לחם שיפון אוכוסמין מלא, אגוזים וזרעים.

אין לדלג על ארוחת הבוקר

ארוחת בוקר טובה מספקת לגוף אנרגיה ומצב רוח טוב. לדברי כמה חוקרים, הצריכה היומית של ארוחת הבוקר מובילה למצב רוח טוב יותר, זיכרון, צמיחה באנרגיה במהלך היום ותחושה של רוגע. כמובן, דילוג על ארוחת הבוקר יכול להיות כל להיפך.

ארוחת בוקר טובה היא הרבה סיבים וחומרים מזינים מירקות, חלבון קל, שומנים טובים ופחמימות עם דגנים מלאים.

צמצום צריכת הקפאין

קפאין הוא ממריץ המאפשר אנרגיה מהירה לגוף, לעתים קרובות אנו נצרוך אותו בבוקר אבל חשוב לא להגזים, כי יותר עודף קפאין יחד עלול להוביל לתחושה של חרדה, להעלות את העצבנות ואף להגביר את הדיכאון. לא, לא, אנחנו לא אומרים להפסיק קפאין לגמרי, אבל זה טוב לדעת את המדד.

קפאין נמצא: קפה, שוקולד, תה, משקאות אנרגיה, קולה

לא לאכול יותר מדי

אנו ישנים מעט, ולאורך היום אנו לא שמים לב מה אנו מכניסים לפה, פחמימות ריקות: צ ‘יפס, קרקרים, לחמניות ושאר חטיפים, מזונות אלה מעכבים את העיכול ולא מזינים את הגוף. עדיף לכלול את בתזונה מקורות חלבון מזינים: ביצים, עוף, בשר בקר ודגים וכמובן קיטניות ומקורות חלבון מן הצומח. הם ייתנו תחושה של שובע במשך זמן וישמרו על תיפקוד קוגנטיבי, איזון ריגשי וחיזוק הגוף לאורך זמן.

בלילה נאכל פחות חלבונים ונעדיף פחמימות מורכבות עם מעט שומנים מהצומח, כמו אבוקדו או טחינה או אגוזים ושקדים. זהו שלב שבו ניתן לגוף לנוח מעיכול החלבונים שצרכנו במשך היום.

להימנע או להגביל את השימוש באלכוהול

אנשים רבים מקשרים אלכוהול עם עם בילוי והנאה, רגיעה וקצת שיחרור, אך האמת היא כי האלכוהול מוביל בסופו של דבר לדיכדוך ואף לדיכאון. יש לו השפעה על פעילות מערכת העצבים המרכזית והוא יכול להוביל אפילו להפרעות פסיכולוגיות חמורות.

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.