מה הסכנה במשקאות דיאט

אבל זו קולה זירו ! אין שם כלום ?! המשפט שאני שומע מכל חולה עשירי. בואו נראה יחד מדוע משקאות קלים ללא סוכר עלולים להזיק לנו.

בעשורים האחרונים גברה המודעות בציבור לסכנות בצריכת סוכר. לכן משקאות דיאטטיים הפכו למשקאות פופולריים להפליא ברחבי העולם, במיוחד בקרב אלה שרוצים להפחית את צריכת הסוכר או הקלוריות. חברות משקאות הסתגלו במהירות לצרכי השוק, וכיום כמעט לכל משקה יש גרסה של דיאט. במקום סוכר, החברות הוסיפו ממתיקים מלאכותיים כמו אספרטיים, סכרין, אצסולפם K או סוכרלוז.

למרות העובדה שמשקאות דיאטטיים אינם מכילים סוכר או קלוריות, השפעתם על הגוף נותרה שנויה במחלוקת ולא נבדקה מספיק. למרות שהמעבר ממשקאות קלים עם סוכר, למשקאות דיאט יכול לחסוך ממך קלוריות, זה עדיין לא ערובה לבריאות לטווח הארוך. אספנו כמה עובדות ממחקרים אחרונים שיגרמו לכם לחשוב שוב על המשקה המועדף עליכם.

נזק לכליות

צריכת משקה דיאטטי קשורה לסיכון מוגבר למחלת כליות כרונית. חוקרים בהרווארד מצאו כי שימוש לטווח הארוך במשקאות עם תחליפי סוכר, גורמת לירידה בתפקוד הכליות ב- 30%. יתר על כן, הסיכון תלוי באופן יחסי בכמות השתייה הנצרכת. אנשים השותים יותר משבע כוסות משקה דיאטטי בשבוע, סובלים כמעט פי שניים מהתפתחות של מחלת כליות בהשוואה לאלו ששותים פחות מכוס אחת.

סוכרת ותסמונת מטבולית

למרות שהמשקאות אינם מכילים קלוריות, סוכר או שומן, במספר מחקרים היא הצריכה שלהם נקשרה להתפתחות סוכרת מסוג 2 ומחלות לב. בשנת 2009 הגיעו החוקרים למסקנה כי שתיית משקאות ללא סוכר מעלה את הסיכון לעלייה במשקל ולחץ הדם ב -36%, והסיכון לסוכרת מסוג 2 בכ -67% בהשוואה למשקאות עם סוכר. החוקרים ערן אלינב וערן סגל ממכון המחקר ויצמן מצאו במחקר כי החומרים במשקאות פוגעים בחיידקי מעיים ומובילים לאי סבילות לגלוקוז ולבעיות מטבוליות.

מחלות לב וכלי דם

משקאות ללא סוכר נקשרו גם לסיכון מוגבר ללחץ דם גבוה ומחלות לב. סקירה של ארבעה מחקרים שכללו 227,254 אנשים הראתה כי עבור כל מנה של שתייה הממותקת באופן מלאכותי ליום, עלה הסיכון ללחץ דם גבוה ב – 9% .
חוקרים מאוניברסיטת מיאמי וקולומביה מצאו במחקר שנערך 10 שנים על 2,000 ששתיית משקאות דיאטטיים הובילה להתקפי לב ושבץ מוחי, רק מכיוון שהם שתו באופן קבוע משקאות ללא סוכר.

מכיוון שרוב המחקרים נערכו ללא בידוד והיו בעלי אופי תצפיתי, יתכן כי ניתן להסביר את הקשר בצורה אחרת. יתכן שהנחקרים כבר היו בסיכון לסוכרת ולחץ דם גבוה החליטו לשתות יותר משקאות דיאטטיים וניסו לשפר מעט הרגלי אכילה מזיקים.

פגיעה במוח ובתפקודו

מחקרים בבעלי חיים מצאו כי צריכת אספרטיים פוגעת בנוגדי חמצון במוח ויכולה להוביל למגוון רחב של בעיות. מיגרנה וכאבי ראש, דיכאון וחרדה, אובדן זיכרון לטווח קצר, עייפות כרונית, הפרעות קשב וריכוז, מחלת אלצהיימר, אפילפסיה ואפילו גידולים במוח.

הבעיה הופכת חמורה יותר כאשר אנו צורכים יותר מוצרים עם ממתיקים מלאכותיים ולא מודעים לזאת. בנוסף לפגיעה הגופנית הברורה, ברוב המקרים, השימוש בממתיקים מלאכותיים מביא לחוסר איזון בגוף, מעורר תיאבון, גורם לרצון למתוק וכתוצאה מכך תורם לעלייה במשקל ולנפיחות. כמובן שהצורכים כמות קטנה של משקה דיאטטי בשבוע, כמו כוס אחת, לא יפגעו. אבל תמיד כדאי לזכור שאסור להם להחליף מים רגילים ואם יש אפשרות לבחור בין משקה דיאטטי או תה צונן ללא סוכר, או מים, בטח כבר הבנתם מה עדיף; )

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.