דלקת בשתן וקיום יחסים. כיצד נטפל?

כ -60% מהנשים יסבלו מדלקת שלפוחית ​​השתן לפחות פעם אחת בחיים, וב-25-50% מהמקרים, הדלקת חוזרת שוב ושוב. בחלק מהמקרים ניתן לטפל בדלקת ולהמשיך ללא סיבוכים. הבעיות בתהליך ההחלמה, עלולות להופיע מהזנחה או מערכת חיסון חלשה.

הסימפטומים העיקריים הם

תכיפות ודחיפות במתן שתן ללא צורך ברור, כאב וצריבה, לחץ בבטן התחתונה ולעיתים מלווה בחום. צבע וריח השתן עלולים להשתנות ואפילו עלול להופיע דם בשתן. התופעה בישראל גדלה מדי שנה, וזה רק על פי המטופלות הפונות למרפאה, אך כנראה ישנן רבות שלא מגיעות לקבל טיפול. דלקת שלפוחית השתן היא דלקת באיזור האגן התחתון והיא אינה מתפשטת לדרכי השתן העליונות אם מטפלים בזמן.

פתוגנים וגורמים

אחת הסיבות הנפוצות לתופעה החיידקים – E.colo .Proteus mirabilis

הנצפים בתרבית השתן ב- 80% מהמקרים הם לא מזיקים ונמצאים בחלק התחתון של המעי. אך כאשר הם מגיעים לשלפוחית מסיבות הגייניות ומתרבים, מתעוררת דלקת.

כמו כן, קיימת דלקת שלפוחית ​​השתן לא על רקע חיידקי, אשר עלולה להתרחש בהשפעה של כימיקלים, תרופות, מתח, הפרעות הורמונליות או התערבויות כירורגיות.

עם זאת, אחד הגורמים של מופע הדלקת בשתן הוא יחסי מין. ישנן מספר סיבות לכך:

הראשונה היא צינורית השופכה העלולה להיות מגורה מפעילות מינית. זה נכון במיוחד במקרים שישנה הפסקה ארוכה בפעילות מינית, האקט נמשך לפרק זמן, או נרתיק האישה לא מסוכך היטב. חלקן של הנשים זיהו שתנוחות מסויימות בקיום יחסים הן הסיבה לגירוי שלפוחית השתן ובעצם ליצירת דלקת.

ישנן נשים היודעות בוודאות שלאחר קיום יחסים תגיע דלקת בשלפוחית ​​השתן תוך יום או יומיים. אבל אם הסימפטומים אינם נעלמים במשך כמה ימים, כנראה שמדובר בחיידק המחולל את הדלקת. כ- 80% מהדלקות בשלפוחית ​​השתן נגרמות על ידי החיידקים המגיעים מפי הטבעת לשופכה ומשם לשלפוחית השתן בעקבות פעילות מינית.

60% מדלקות בשתן מתרחשות או מחמירות לאחר יחסי מין. הסיבה לכך היא גירוי ולחץ מכני של דפנות הנרתיק, פגיעה במיקרופלורה, לחץ על שלפוחית השתן או בחוסר איזון הורמונאלי. אבל סיבות אלה מתעוררות בדרך כלל על רקע של מערכת חיסון חלשה, שאינה מסוגלת לעמוד בפני פתוגנים.

טיפול

הסיבה הנפוצה ביותר של דלקת שלפוחית ​​השתן היא זיהום, והטיפול היחיד שיתן הרופא, הוא מרשם לאנטיביוטיקה. זהו הטיפול הנפוץ ביותר לטיפול בדלקת שלפוחית ​​השתן. אך למרבה הצער האנטיביוטיקה לא פותרת את הבעיה והדלקת חוזרת שוב.

מדוע דלקת שלפוחית ​​השתן חוזרת?

ישנן מספר סיבות להישנות

החלשות הגוף, בהשפעת האנטיביוטיקה החיידקים הטובים והתומכים במערכת החיסון נפגעים יחד עם החיידקים הרעים, ובעצם הטיפול מחליש את מערכת החיסון, והדלקת חוזרת.

מוטציה של חיידקים. בהשפעת הכימיקלים (התרופות), החיידקים משתנים ומפתחים התנגדות לאנטביוטיקה, עם יכולת לנוע בדרכי השתן בקלות בעזרת מנוע מולקולרי ,flagella המאפשר תנועה חופשית ואף אפשרות להגיע לכליות.

טיפול לא שלם. גם לאחר טיפול והחלמה, הסימפטומים עשויים להיעלם, אך הפתוגן נשאר באזור השלפוחית ואף מתחזק, והדלקת עלולה לפרוץ שוב בקיום יחסים .

טיפול טבעי

חלופה היעילה לטיפול בדלקת שלפוחית השתן, היא צמחי מרפא, ישנם צמחים רבים המסוגלים לחסל את החיידקים. צמחי המרפא מתמודדים עם מגוון חיידקים כמו E. coli . Proteus mirabilis

בין הצמחים הלוחמים בדלקות ובחיידקים הם: Nigella Sativa, Barosma betolina עם יכולת לחסל את הפתוגן, אך ללא גרימת נזק לרקמה ולשיכבה הרירית של שלפוחית השתן.

הצמח התומך בשיקום רירית השתן, הוא Althaea Officinalis. הצמח משקם את דפנות השלפוחית ומאפשר לגוף לשחזר את הריקמה. שיטת טיפול המשלבת צמחי מרפא, תתבצע על ידי אדם מוסמך ומנוסה, כדי להימנע מנזק או חוסר הצלחת הטיפול.

במרפאת שאמאן רקחנו פורמולה משבעה צמחי מרפא הנקראת UROCLEAN, המרגיעה סימפטומים תוך שעתיים ומחסלת את החיידק ללא פגיעה בשיכבה הרירית של שלפוחית השתן.

כמו כן, ישנם טיפולים אלטרנטיביים אחרים, כמו: חמוציות, פירות יער (לקרוא את המאמר, מיתוסים וחמוציות), בירה, אמבטיה חמה, חימום, וכו. אבל ההשפעה הטיפולית של “שיטות טיפול מסורתיות” אלה, הוא חסר משמעות מבחינה סטטיסטית. למרות שחלק מהשיטות הללו סייעו לנשים לפני 10 – 50 שנה, עדיין הן לא נחקרו מספיק, ולעיתים השימוש בהן לא מתאים ואפילו עלול להוביל להחמרה.

וחשוב מאוד לזכור כי מערכת חיסון חזקה היא התנאי לבריאות טובה.

אם יש לך שאלות, הערות, או צריך ייעוץ – ניתן להתקשר או לכתוב אלינו אנחנו נשמח לענות.

תוכן שאסור לפספס

מוצרים שאולי יעניינו אותך

RELAXZONE

RELAXZONE

PROBIOJA

PROBIOJA

diabetes program

התוכנית המהפכנית לסוכרת

ORMONIA

נגישות

אני מזמין אותך להצטרף למשפחת שאמן

נרשמים לשאמן קלינק ומקבלים 20% הנחה ומצטרפים לרשימת תפוצה וליווי אישי לאורך כל הטיפול.
איתך לאורך כל הדרך, אבי שאמן.
לקבלת ההנחה יש למלא את הפרטים.